19 de març 2020

1, 2, 3!!!

HOLA FAMÍLIES? COM HO DUIS? VAN PASSANT ELS DIES I JA ESTAM A MITJAN SETMANA!

LA PROPOSTA QUE US FEIM AVUI ÉS PER TREBALLAR UN POC LES MATEMÀTIQUES, ELS NÚMEROS 1,2,3.

A CLASSE JA HEM COMENÇAT A FER-HI FEINA. PERÒ ÉS MOLT IMPORTANT QUE SAPIGUEU QUE NO TOTS IDENTIFIQUEN ELS NÚMEROS 1,2,3  I QUE NO SABEN ESCRIURE-LOS. I NO PASSA RES!!!!. L'OBJECTIU NO ÉS QUE ARA TOTS ESCRIGUIN LES GRAFIES, SÀPIGUEN CONTAR, IDENTIFIQUIN ELS NÚMEROS, ...CADA INFANT ÉS UN MÓN I TÉ UN PROCÉS MADURATIU DIFERENT I L'HEM DE RESPECTAR, NO US ANGOIXEU GENS NI MICA SI ALGUNA COSA NO LI SURT, SIMPLEMENT HO ANAM TREBALLANT PER FAMILIARITZAR-NOS-HI I QUE POC A POC, ELS QUE ESTIGUIN MADURS PER FER-HO, HO VAGIN INTERIORITZANT.

NO FA FALTA QUE FACEU TOTES LES PROPOSTES QUE US PASSARÉ ARA DE COP I  SEGUIDES. SÓN IDEES I RECURSOS QUE PODEU ANAR FENT AMB ELS INFANTS AL LLARG D'AQUESTS DIES, QUAN US VAGI BÉ, QUAN ELLS ESTIGUIN PREDISPOSATS,... SI ÉS CANSEN, ÉS MILLOR DEIXAR-HO ANAR I REPRENDRE EN UN ALTRE MOMENT.

ESTARIA BÉ QUE COMENÇÀSSIU PRACTICANT EL COMPTEIG, COMPTAR COSES FINS EL 10 (ELS DITS DE LES MANS, MONGETES, PEDRETES, BOTONS, ... EL QUE TINGUEU). I DESPRÉS JUGAU A FER GRUPETS: GRUPETS DE DOS, DE TRES, DE QUATRE, D'UN,...).

DESPRÉS PODEU JUGAR A RELACIONAR ELS NÚMEROS 1,2,3 AMB LA QUANTITAT. AGAFAU UN CARTRÓ O CARTOLINA I ESCRIVIU ELS NÚMEROS, I ELS INFANTS HAN DE POSAR TANTES PINCES AL CARTRÓ COM INDICA EL NÚMERO. DE PASSADA TREBALLAREM LA MOTRICITAT FINA, OBRINT I TANCANT LES PINCES.





TAMBÉ HO PODEU FER PERÒ ENLLOC DE POSAR ELS NÚMEROS POSAR PUNTETS.  I QUE HAGIN DE RELACIONAR QUANTITAT I GRAFIA






UNA ALTRA ACTIVITAT POT SER ESCRIURE VOSALTRES ELS NÚMEROS BEN GRANS A UN FULL, I QUE ELLS LES HAGIN DE REPASSAR PRIMER AMB ELS DIT, DESPRÉS AMB UN RETOLADOR D'UN ALTRE COLOR PER DAMUNT, O ANAR POSANT PEDRETES (O BOTONS, MONGETES O EL QUE TENGUEU) PER DAMUNT LA LÍNIA. ÉS UNA MANERA D'ANAR INTERIORITZANT LA GRAFIA. SI HO VOLEN ESCRIURE BENÍSSIM, PERÒ SI NO NO PASSA RES, DE FET ENCARA ELS COSTA MOLT I TENDRAN TEMPS PER FER AQUESTA PASSA, NO US PREOCUPEU.

I PER ACABAR PODEU JUGAR A IDENTIFICAR ELS NÚMEROS FENT UN JOC DE MOVIMENT. RETALLAU DIVERSOS PAPERETS AMB ELS NÚMEROS 1,2,3 ESCRITS VÀRIES VEGADES, I LES ESCAMPAU PER TOTA LA SALA. EL JOC CONSISTEIX EN VEURE QUI FA MÉS VIA A POSAR-SE DAMUNT EL NÚMERO QUE VOSALTRES DIGUEU. PER EXEMPLE: ON ÉS, ON ÉS ... EL NÚMERO....1!! I TOTS HAN DE CÓRRER I POSAR-SE DAMUNT UN DELS NÚMEROS 1.  

ALTRES JOCS QUE PODEU FER ,  SÓN JUGAR A 1,2,3 TOCA PARET (EN CASTELLÀ, 1,2,3 PATITO INGLÉS), A ELLS ELS ENCANT, AL PATI HI JUGAM MOLTES VEGADES. O PODEU JUGAR A ESCRIURE ELS NÚMEROS AMB EL DIT A L'ESQUENA DEL NEN I QUE HAGIN D'IDENTIFICAR QUIN ÉS . 

FEIS CÓRRER LA IMAGINACIÓ, SEGUR QUE US SURTEN MÉS IDEES. I SOBRETOT NO FORCEU ALS INFANTS SI NO HO VOLEN FER, NI LES SOBRECARREGUEU, UN DIA UNA COSA, UN DIA UNA ALTRA...

FINS DEMÀ FAMÍLIES. RECORDAU QUE EM PODEU ENVIAR TOT EL QUE VOLGUEU AL MEU CORREU ELECTRÒNIC: martallompart@ceipmiquelduranisaurina.com . LES FOTOS QUE M'ENVIEU DEMÀ LES PENJARÉ AL BLOG PERQUÈ LES PUGUIN VEURE ELS ALTRES INFANTS. SI TENIU DUBTES, PREGUNTES, ANGOIXES, SABEU ON TROBAR-ME.

JA QUEDA MENYS!!!!
BESADES!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada