08 de maig 2020

MISCEL·LÀNIA SEMBRAM PASTANAGUES

Bon divendres infants i famílies!
Avui us deixam una proposta d'hort a casa molt senzilla i entretenguda, esper que la disfruteu!
Molt bon cap de setmana!

07 de maig 2020

ESTAMPAM FRUITES I VERDURES

HOLA FAMÍLIES!! COM ESTAU? DESITJO QUE TOTS ESTIGUEU BÉ.

AVUI US FEIM UNA PROPOSTA D'ART QUE SEGUR ELS ENCANTARÀ. US PROPOSAM ESTAMPAR FRUITES I  VERDURES AMB PINTURA. ÉS UNA ACTIVITAT SENZILLA PERÒ DE LA QUE GAUDIRAN MOLT.

SIMPLEMENT NECESSITAU FRUITES I VERDURES, LES QUE TINGUEU PER CASA ANIRAN BÉ. I UN POC DE TÈMPERA I PAPER.

EL TRUC ESTÀ EN FER UN TALL NET A LES VERDURES I FRUITES I A UN RECIPIENT POSAR UN POC DE TÈMPERA. VA MOLT MILLOR SI NO HI HA MASSA PINTURA, SI EN POSAU MOLTA NO ES VEURÀ EL DIBUIX DE LA FRUITA. 

PODEU APROFITAR PER POSAR NOM A AQUESTES FRUITES I VERDURES, TASTAR-LES ABANS DE FER L'ACTIVITAT, PARLAR DE QUIN GUST FAN, SI SÓN ÀCIDES, DOLCES, DE LES FORMES QUE TENEN, ELS COLORS… I AIXÍ DE PASSADA TREBALLAM L'EXPRESSIÓ ORAL I EL LLENGUATGE, I DESENVOLUPAM TOTA LA PART SENSORIAL.

AQUÍ US MOSTRO UN GRAPAT D'EXEMPLES PERQUÈ VEGEU COM QUEDEN. FEIS VOLAR LA IMAGINACIÓ I PERMETEU ALS INFANTS QUE EXPLORIN, TASTIN, TOQUIN, PROVIN,... ÉS AIXÍ COM APRENEN. 

  

   



SI ELS COSTA MOLT AGAFAR LA PEÇA DE FRUITA PERQUÈ ÉS MASSA GROSSA O ELS PATINA LI PODEU CLAVAR UNA FORQUETA I ELS ANIRÀ MILLOR. MIRAU...


PER QUALSEVOL DUBTE O ACLARIMENT PODEU CONTACTAR AMB JO, I ESPER LES VOSTRES FOTOGRAFIES I VÍDEOS: martallompart@ceipmiquelduranisaurina.com



06 de maig 2020

UN NOU JOC DE MANS FINES

BON DIA RATESPINYADES!

Avui vos duc un joc per treballar un poquet la força i la prensió dels ditets.
QUÈ NECESSITAM? Doncs una safata de porexpan i escuradents.
Com sempre, vos deix un vídeo amb les passes a seguir. Esper que vos agradi.

 

 Si teniu algun dubte em podeu escriure a:

kikafornes@ceipmiquelduranisaurina

UNA BESADA MOLT FORTA. FINS AVIAT!

05 de maig 2020

Taller d'AiL: LES SÍL·LABES!



Bon dia famílies!!!

Com podeu veure les entrades que es proposen des dels tallers d’audició i llenguatge estan enfocades, sobretot, a treballar l’expressió ORAL i és perquè aquesta ha de ser la base on es sustenti l’aprenentatge de la lectoescriptura. Si cream una bona base oral, serà més fàcil tenir, més envant, una bona lectura i escriptura.

Si l’altre dia us explicava la importància de reconèixer les paraules que hi ha dins una frase, no podem restar importància a quina és la quantitat de síl·labes que la conformen...
Tant el castellà com el català són llengües que tenen la formació de les seves paraules en síl·labes; els nins de manera intuïtiva escolten abans les síl·labes que els sons de les lletres i per això és important tenir una bona consciència sil·làbica.

D’aquesta manera seran més conscients que han d’escriure quan s’iniciïn en la lectoescriptura , de fer rimes... i més envant, de com separar paraules, de com accentuar...

És per això que avui us proposaré alguns jocs per treballar la CONSCIÈNCIA SIL·LÀBICA!

Que vos sembla si per començar comptau les síl·labes que té el vostre nom? I el llinatge? Les podeu comparar amb els noms dels vostres familiars. Qui té més síl·labes a casa vostra?

I al voltant vostre? On estau, a la cuina, la sala d’estar, l’habitació? Sou capaços de trobar alguna cosa aquí on estau que tengui només 1 síl·laba? I que en tengui 2, o  3... i 4?

Voleu saber una curiositat? Posau la mà davall de la vostra barra i deis una paraula, notau com la mà baixa per a cada síl·laba que deis?

Per comptar les síl·labes podeu fer bamballetes, com a l’escola... Però també podeu fer ratxetes a una pissarra o un paper...i si vos costa saber quantes bamballetes són, què vos sembla si treis un dit per a cada síl·laba? Així segur que no ho confoneu...

Si sou atrevits, també ho podeu fer sense ajuda visual, de cap... Ei que si, nins de 5 anys? Ehem, ehem...

Aquí podeu trobar un joc PER CLASSIFICAR PARAULES  segons la quantitat de síl·labes que tengui. (Si no sabeu quina és la paraula, clicau damunt la  🛈   i la veureu)

Ara, què tal si ajuntam paraules que comencin per la mateixa síl·laba?



I què passa si ve el MONSTRE MENJASÍL·LABES i acaba amb una de les síl·labes d’aquestes paraules? (clica sobre la paraula correcta i sobre l'emoticono per continuar).





Pensau que aquí vos deix algunes idees però que cadascú pot fer com vulgui i a la seva manera: VISCA la IMAGINACIÓ!!

I, com sempre, per a qualsevol cosa, dubtes i mostres em trobau a cristinasobrino@ceipmiquelduranisaurina.com

04 de maig 2020

MOLTES FELICITATS MARINA!!!

AHIR DIUMENGE DIA 3 DE MAIG NA MARINA VA FER 4 ANYS!!! DES D'AQUÍ LI ENVIAM ELS MOLTS D'ANYS.

SI ALGÚ LI VOL FER UN DIBUIX M'HO POT ENVIAR I LI FARÉ ARRIBAR.


UN OCELLET M'HA DIT QUE LI FEREN UNA FESTA DE NA FROZEN!!! SEGUR QUE VA SER MOLT DIVERTIT I MÀGIC. ET DESITJAM TOTA LA FELICITAT DEL MÓN!!! 


                                          

EL MEU NOM

HOLA FAMÍLIES? COM HA ANAT AQUEST PONT?  HEU SORTIT A FER UNA VOLTETA ? FA UNS DIES PRECIOSOS I VAL LA PENA APROFITAR AQUESTA HORETA QUE ENS DONEN PER PASSEJAR PEL SOLEIET...
ESPER QUE TOTS ESTIGUEU BÉ, SEMBLA QUE AVIAT LES COSES COMENÇARAN A CANVIAR I PER VENTURA AMB ALGUNS DE VOSALTRES ENS VEUREM PREST...A VEURE QUÈ ENS DIUEN ...

LA PROPOSTA QUE US FEIM AVUI ÉS LA DE COMENÇAR A TREBALLAR EL NOM DELS INFANTS. ÉS UNA ACTIVITAT PER INICIAR-SE EN EL TRAÇ I ESCRIPTURA DEL NOM. SABEM QUE HI HA INFANTS QUE HO TENEN JA MÉS INTERIORITZAT I QUE CONTROLEN BÉ EL TRAÇ I D'ALTRES QUE NO. RECORDAU QUE ÉS MOLT IMPORTANT RESPECTAR EL RITME MADURATIU DE CADA UN, SI VEIS QUE L'INFANT NO TÉ INTEREST PER LA PROPOSTA, LI COSTA MOLT, ES POSA NERVIÓS O ES BLOQUEJA, PER FAVOR NO INSISTIGUEU... POT SER MOLT CONTRAPRODUENT FORÇAR AQUESTES COSES. VOSALTRES LI OFERIU LA POSSIBILITAT DE FER-HO, SI S'ENGANXA I ESTÀ MOTIVAT, PERFECTE, SINÓ, NO PASSA RES, JA TENDREM TEMPS PER FER-HO MÉS ENDAVANT, NO HI HA PRESSA.

PER COMENÇAR SERIA INTERESSANT RECORDAR ELS SAURINEMES, US POSO EL VÍDEO PERQUÈ HO TINGUEU A MÀ. SERIA INTERESSANT CERCAR QUINES SÓN LES LLETRES DEL SEU NOM I VEURE QUIN SONS I QUIN GESTOS TENEN.


I DESPRÉS US FEIM DIFERENTS PROPOSTES PER COMENÇAR A FAMILIARITZAR-SE AMB LES LLETRES DEL SEU NOM I EL SEU TRAÇ.


AMB TROSSETS DE CANYETES, O MACARRONS, PALS,...O EL QUE TINGUEU PER CASA, PODEN ANAR CONSTRUINT EL SEU NOM. AQUÍ TENIU UN EXEMPLE.


TAMBÉ HO PODEU FER AMB PLASTILINA. ESCRIVIU EL SEU NOM A UN PAPER AMB LLETRESMAJÚSCULES BEN GRANS I ELLS HO HAN D'OMPLIR AMB PLASTILINA. 


O PODEN ANAR RESSEGUINT LES LLETRES DEL SEU NOM AFERRANT PETITS PAPERETS PER DAMUNT LES LLETRES, MOLT MLLOR SI ELS PAPERETS LES HAN ESPATLLAT ELLS PRIMER AMB ELS  DITS, AIXÍ TREBALLEN LA MOTRICITAT FINA. 



AQUESTES SÓN ALGUNES DE LES ACTIVITATS QUE PODEU FER PRÈVIAMENT A INICIAR-SE EN L'ESCRIPTURA DEL SEU NOM. ESPER QUE US PUGUIN SERVIR I ENGRESQUIN ALS MENUTS. PER QUALSEVOL DUBTE O ACLARIMENT SABEU QUE EM PODEU TROBAR AL MEU CORREU: martallompart@ceipmiquelduranisaurina.com   .ESPER LES VOSTRES FOTOS!!!!


UNA ABRAÇADA BEN GRAN I FINS AVIAT!!!












30 d’abril 2020

TREBALLAM LA DISCRIMINACIÓ VISUAL I L'ATENCIÓ!

AVUI US FEIM UNA PROPOSTA PER TREBALLAR LA DISCRIMINACIÓ VISUAL I L'ATENCIÓ DELS INFANTS. ÉS UNA ACTIVITAT SENZILLA PERÒ QUE REQUEREIX CONCENTRACIÓ.

US POSAM ALGUNS EXEMPLES PERQUÈ US SERVEIXIN DE GUIA, PODEU FER AQUESTS O ADAPTAR-HO AL QUE TENIU PER CASA I FER-HO COM MILLOR US VAGI.

LA IDEA ÉS DONAR UN PATRÓ A L'INFANT I QUE AQUESTS L'HAGIN DE REPRODUIR EN EL MATEIX ORDRE I COLOR.

ARA VEUREU UN POSSIBLE EXEMPLE




PODEU INTENTAR FER EL MATEIX DIBUIX DEL DINOSAURE O SIMPLEMENT QUALSEVOL CARTRÓ QUE TENGUEU A CASA. ELS DONAU UNA PATRÓ O SERIACIÓ ALS INFANTS (HO PODEU PINTAR VOSALTRES MATEIXOS A UN PAPER) I ELLS HO HAN DE REPRODUIR COL.LOCANT LES PINZES AMB EL MATEIX ORDRE DE COLORS. ENS SERVIRÀ PER TREBALLAR, LA DISCRIMINACIÓ VISUAL I L'ATENCIÓ, LA MOTRICITAT FINA PERQUÈ HAURAN D'OBRIR I TANCAR LES PINZES I EL RECONEIXEMENT I IDENTIFICACIÓ DELS DIFERENTS COLORS. SI LES VOSTRES PINZES SÓN DE FUSTA LIS PODEU PINTAR AMB RETOLADOR O PINTURA UN PUNTET A DAMUNT.

ALTRES EXEMPLARS PER TREBALLAR EL MATEIX:


VENDRIA A SER EL MATEIX PERÒ AFERRANT CERCLES DELS DIFERENTS COLORS A LES PINZES. ESTARIA BÉ QUE HO FESSIN DIVERSES VEGADES AMB DIFERENTS PATRONS. I DESPRÉS PODEU APROFITAR PER PARLAR DE COM S'ANOMENEN ELS COLORS, LES PODEU FER PREGUNTES COM QUIN ESTÀ A DAMUNT DE TOT, QUIN ESTÀ A DAVALL, QUIN COLOR HI HA ENTRE EL BLAU I EL TARONJA, QUIN COLOR HI HA DAVALL EL LILA, QUIN HI HA DAMUNT EL GROC,... AIXIÍ TREBALLAREM CONCEPTES COM DAMUNT, DAVALL, ENTRE,...


I SI AQUESTS EXEMPLES NO US ACABEN DE FER EL PES FEIS VOLAR LA IMAGINACIÓ, A VEURE QUÈ US SURT!!!

SI ENS VOLEU ENVIAR FOTOGRAFIES DELS INFANTS O DEMANAR ALGUN DUBTE EM PODEU ENVIAR UN CORREU A: martallompart@ceipmiquelduranisaurina.com

FINS AVIAT!!