29 d’abril 2020

CADA DIJOUS UN CONTE NOU...AVUI "EL PETIT MAG"

AVUI, COM CADA DIJOUS, PENJAM AL BLOG DE L'ESCOLA UN CONTE NOU. AQUESTA VEGADA M'HA TOCAT A MI CONTAR-LO I PER AIXÒ US HO DEIXO AQUÍ, PER SI US FA GANES ESCOLTAR-HO. SE TITULA "EL PETIT MAG" I PARLA SOBRE UN MAG QUE ES FA AMIC D'UN DRAC...A VEURE SI US AGRADA!


PRACTICAM EL TRAÇ

BON DIA RATESPINYADES!

Avui vos duc una altra proposta per treballar el traç, aquest cop a partir de línies corbes.
PREPARATS? agafeu pintures (ceres, retoladors o témperes) i seguiu les instruccions del vídeo.



 Si teniu algun dubte em podeu escriure a:

kikafornes@ceipmiquelduranisaurina

UNA BESADA MOLT FORTA. FINS AVIAT!

27 d’abril 2020

Taller d'AiL: RitMeS!

Bon dia!!!
Abans de passar a la feina, com estau?? Jo estic molt contenta perquè vos duc un grapat d'històries xules de Sant Jordi que ens han compartit els vostres companys!!! Si clicau a la foto d'abaix podreu anar a la Cartellera dels vostres contes! Hi ha algunes fotos i mooolts de vídeos! 
Gràcies nins i nines, sou uns artistes!!


I ara us explicaré la proposta d'avui.. Com diu al títol vull que juguem a fer RITMES!
I no és vera que cada dia el primer que feim al taller de llengua és jugar en això? No sabeu com?
Sí, sí.. Mirau aquest vídeo i sabreu per què?!


I és que els indis són ben importants per nosaltres així que hem de fer cas, si ells fan ritmes, nosaltres no podem ser menys! El ritme comença a desenvolupar-se als primers mesos de vida, és per això que està present a tants de jocs infantils, des dels jocs de falda! JUGANT amb el RITME ajudarem a desenvolupar-nos psicomotriument, el moviment corporal, la coordinació, la memòria, l'audició i la parla necessiten d'un bon control del ritme, a més de moltes altres coses que ens ajuden a créixer!

Aquí deix alguns vídeos, com exemples, que us poden donar idees per jugar a fer ritmes:

Cancó per ballar al ritme de la música com si fossim un animal: https://youtu.be/KUIDbs-wlig 
Ritme de les anous: https://youtu.be/R12nv3zdi8Y
Ritmes mans i peus: https://youtu.be/sSN62o1Jo94
Percusiones corporales: https://youtu.be/4oAmDurPjro
Inclòs algunes idees un poc més complexes: https://caramellaapp.com/mariajesusmusica/rttbKOTbZ/actividades-ritmo

I per acabar, una mostra més, fet especialment per tots vosaltres! 
Esper que us agradin molt les propostes, les practiqueu i sobretot que sigui MOLT i MOLT DIVERTIT!                           
RITMES AMB PARAULES!!!


Una besada BEN GROSSA i una altra de la meva ajudant😉!!!!

AVUI TOCA FER IOGA!!!

HOLA FAMÍLIES? COM ESTAU ? COM HA ANAT AQUEST CAP DE SETMANA? ANÀREU AHIR A FER UNA VOLTETA? SEGUR QUE ELS QUE HI HEU POGUT ANAR HEU GAUDIT DE PODER RESPIRAR AIRE FRESC I ESTIRAR LES CAMES...

AVUI US FEIM UNA PROPOSTA QUE ENS CONVIDA A MOURE EL COS, MENS SANA IN CORPORE SANO!!! TAN IMPORTANT ÉS EXERCITAR LA MENT COM TENIR CURA DEL NOSTRE COS.

US CONVIDAM A FER UNA MICA DE IOGA, UNA PRÀCTICA QUE ENS AJUDA A MANTENIR-NOS EN FORMA I A LA VEGADA ENS AJUDA A RELAXAR-NOS I TROBAR ESTRATÈGIES PER CALMAR -NOS I CANALITZAR ELS NERVIS QUAN APAREIXEN. US PAS UN VÍDEO CURTET ON, DE MANERA LÚDICA,  ES MOSTREN ALGUNES DE LES POSTURES QUE PODEU PRACTICAR AMB ELS VOSTRES FILLS. A INTERNET TROBAREU MOLTS ALTRES VÍDEOS PER SI US FA GANES SEGUIR PRACTICANT UN ALTRE DIA. US ASSEGUR, PER PRÒPIA EXPERIÈNCIA, QUE ÉS UN BON ANTÍDOT PER L'ANSIETAT, ELS NERVIS, L'ANGOIXA, L'ESTRÉS, … JA EM DIREU COM US HA ANAT!!!!



ESPER ELS VOSTRES VÍDEOS I FOTOGRAFIES!!! A FINAL DE SETMANA FARÉ UNA ENTRADA AMB TOT EL QUE M'ENVIEU. RECORDAU EL MEU CORREU: martallompart@ceipmiquelduranisaurina.com


FINS AVIAT RATESPINYADES!!!!

24 d’abril 2020

SOLUCIONS I GUANYADORS DELS ENIGMES LITERARIS

HOLA A TOTS! PRIMER DE TOT MOLTES GRÀCIES A TOTS ELS QUE HEU PARTICIPAT DELS REPTES LITERARIS QUE HEM ORGANITZAT PER AQUESTA SETMANA DE SANT JORDI. 

US PAS LES SOLUCIONS DELS ENIGMES: 

INFANTIL:

1r ENIGMA: "PATUFET" (hi ha gent que ha repost Polzet i ho hem donat per bo perquè en Polzet respon excatment a les mateixes característiques que en Patufet) 
2n ENIGMA: "LA RATETA QUE AGRANAVA L'ESCALETA"
3r ENIGMA: "ELS TRES PORQUETS"

CICLE INICIAL PRIMÀRIA (1r-2n-3r)

1r ENIGMA: "HANSEL I GRETEL"
2n ENIGMA: "GERÓNIMO STILTON"
3r ENIGMA: "LA FILLA DEL SOL I DE LA LLUNA"

CICLE SUPERIOR (4rt, 5è, 6è)

1r ENIGMA: "EL PETIT PRÍNCEP" de Antoine de Saint-Exupéry
2n ENIGMA: ROALD DAHL I GIANNI RODARI (han estat molts pocs els que han esbrinat els dos autorsm així que donarem per bona la resposta si heu posat un dels dos)
3r ENIGMA: "ROMEU I JULIETA" de Shakespeare i "Don Quijote de la Mancha" de Miguel de Cervantes.


ARA US PAS EL LLISTAT DELS GUANYADORS DE CADA CLASSE. NA KIKA LES TENDRÀ EN COMPTE EN EL SEU RECOMPTE DE PARTICIPANTS DELS DIFERENTS ENIGMES QUE PRESENTA ELLA CADA SETMANA.

HI HA INFANTS QUE NOMÉS HAN ENDEVINAT ALGUN DELS ENIGMES O QUE SOLS HAN RESPOST A UN O DOS DELS TRES ENIGMES. FAREM UNA LLISTA DELS QUE HO HAN RESOLT DE MANERA PARCIAL PER TENIR-HO EN COMPTE.



3 ANYS - B: FREDERIC

4 ANYS -A : PABLO

4 ANYS -B: EMMA, MARTA, MARTÍ GARCIAS, M. VICTÒRIA, MAX, ARIADNA, ADDAIA I AROA

5 ANYS -A: JAUME, MARIA DEL MAR, ARIADNA, AINA, JÚLIA, ONA, VICTÒRIA, MANU. 

5 ANYS -B: M. ANTÒNIA, MARIA, LAIA I GISELA. 



1r A: PERE ANTONI MUNAR, JOAN MARC I MARIA FERRER. 

1r B: JÚLIA, LIVIA I ADRIÁN.

2n A: NURA, QUIM, MARC. 

2N B: PAU ELLENA, MARIA REYNÉS, ANA SOFIA.

3r A: ÀNGEL, ERIC, MARTINA, AINA, ARIADNA.

3r B: LLUC LLADÓ, MARC MONJO, DUNA.



5è A: ALBERT PEDREGAL

6è B: MARIA IGLESIAS I JORDI SEGUÍ. 


I AQUÍ TENIU EL LLISTAT DELS QUE SOLS HAN RESOLT ALGUNS DELS ENIGMES: 


ADA ( 4 ANYS A)  

VICENS (5 ANYS A)

ELSA (1r A)

MIQUEL GENESTRA (1r B)

JESUS (1r B)

OMAYMA (2n A)

ROMAYSAE (2n B)

CLAUDIA (3r B)

ADRIÁN (4rt A)

PEP FERRER (4rt B)

IRENE LÓPEZ (5è C)

JOAN MIQUEL (5è C)

MACIÀ FERRER (6è A)





MISCEL·LÀNIA: CREAM MANDALES

Estimats nins i nines i famílies esperam que hagueu passat unes bones vacances de Pasqua jugant i gaudint! Aquesta setmana us volem fer una proposta de Miscel•lània que fèiem sovint a l’escola i que és ben engrescadora: les mandales! Us proposam una presentació amb exemples que podeu fer. A Miscel•lània ens agrada fer-les amb diferents elements naturals , peces soltes, elements de rebuig, aliments... quant més obert i desestructurat és el material més pot enriquir la imaginació dels menuts. Podem fer-les en terra, a una taula, però també podem oferir un suport com un cartró, folis o cartolines i fins i tot damunt fang o pasta de sal. Així mateix també podem oferir alguna imatge a omplir o que ens serveixi de referència , que la imitin d’un model ja donat, o bé podem deixar-los que la facin totalment lliure. Potenciarem amb elles la creativitat, la logicomatemàtica, ja que feim seriacions, descobrirem formes i colors, simetries, percepció visual, motricitat fina, atenció i concentració , educació sensorial etc. Animau-vos a fer mandales, segur que us queden precioses! i enviau-nos les vostres fotos per poder-les veure!

23 d’abril 2020

I PER SANT JORDI... LA CARTELLERA DE CONTES!!!

I avui ja som 23 d'abril i això significa que és Sant Jordi
un dia molt significatiu per nosaltres i que cada any celebram de forma especial. Enguany no ho podrem fer plegats a l'escola però no volem deixar de celebrar-ho amb tots vosaltres i per aquest motiu hem preparat una de les activitats més emblemàtiques i estimades, 
la CARTELLERA DE CONTES.

https://drive.google.com/open?id=1yeQWPlLWo-BbLgf6wOhEdWH4CsvOj87s

Pitjau damunt cada cartell per poder veure la narració del conte.

Esperam que gaudiu molt d'ella i que us permeti viure una mica la festa a casa.

I com és tradició per Sant Jordi, us regalem una rosa!